Ziemniaczki hasselback.

22:02 Kinga B. 12 Comments

Krótko, szybko i na temat dzisiaj :) Ziemniaczki hasselback 'chodziły' za mną już chwilę, ale jakoś zawsze stopowało mnie to, że na pewno dużo przy nich roboty. Przygotowałam je do kopert z piersi kurczaka nadziewanych botwinką i bardzo szybko zmieniłam swoje poglądy :) Rach ciach (dosłownie ciach;) ) i ziemniaki było gotowe do wstawienia do piekarnika. Bez wcześniejszego obgotowywania i dodatkowych problemów. 45 minut i ziemniaki z pieca jak malowane. Pyszności! Spróbujcie, bo na pewno Was nie zawiodą. :)


Ziemniaki hasselback
Składniki (dla 3-4 osób):
  • ok. 10 średniej wielkości ziemniaków
  • 1/3 szklanka oleju rzepakowego
  • 4 ząbki czosnku
  • 5-6 gałązek suszonego oregano (lub świeżego)
  • sól morska, świeżo mielony pieprz
  • po jednym cienkim plastrze masła na ziemniaka
Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Ziemniaki obrać i opłukać. Nacinać ziemniaki co 2-3 mm (bez linijki rzecz jasna, tak 'na oko' ;) ) uważając, aby nie przeciąć go za głęboko, bo ziemniak się rozpadnie (1). Do małego garnuszka wlać olej, dodać pokruszone ususzone oregano i zmiażdżony czosnek. Wstawić na niewielki ogień i lekko podgrzać, aby oregano i czosnek uwolniły nieco swój aromat i smak. Ziemniaki ułożyć w naczyniu żaroodpornym, oblać ciepłym (nie gorącym) olejem, posypać obficie solą i świeżo zmielonym pieprzem (jeśli używasz świeżego oregano, ułóż je między ziemniakami) i wstawić do piekarnika. Piec ok. 45 minut, w międzyczasie co 15-20 minut polewać ziemniaczki olejem, żeby się nie spiekły. 5 minut przed końcem pieczenia, na każdego ziemniaka położyć plaster masła, będą miały przez to delikatnie maślany smak. Podawać posypane natką pietruszki.

SMACZNEGO!


Czy wiesz, że... Kwasy omega – 6 są istotne dla odpowiedniego wzrostu kości, gojenia ran, czynności nerek i wątroby , oddziałują one korzystnie na obniżanie poziomu cholesterolu. Ale trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do kwasów omega – 3 , kwasy omega-6 występują w naszej diecie w nadmiarze. Dlatego tak istotne jest aby zostały zachowane odpowiednie proporcje pomiędzy kwasami z rodziny omega-3 i omega-6. Stosunek kwasów omega-6 do omega-3 w diecie Polaków waha się pomiędzy wartościami 20:1 i 40:1, podczas gdy zalecana proporcja tychże kwasów nie powinna przekraczać 4:1, a jej wartością optymalną jest 2:1. Taką proporcję kwasów znajdziemy w oleju rzepakowym.
(źródło informacji)

12 komentarzy :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. ech..już nawet poczułam smak czosnku..mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tam jako dodatek... ja bym same szamała!

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł na ziemniaczki, lubię takie ziemniaczane wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będą smakować! :)) I rzecz jasna polecam się na przyszłość :)
      ślę uściski :)

      Usuń
  6. Proponuje kroić ziemniaki na drewnianej łyżce. Kładziemy ziemniaka na łyżce i bez zbędnej ostrożności błyskawicznie je poprzecinamy - łyżka nie pozwoli przekroić ich do końca! :) Polecam.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe te ziemniaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądaj ą przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. One tak pięknie wyglądają, że mnie też już kuszą od dawna :) Skoro mówisz że to takie proste, to może jednak w końcu je zrobię ;) Dobrze, że do tak długiego pieczenia używasz oleju rzepakowego, a nie jak radzą niektórzy oliwy z oliwek - olej znacznie dłużej zachowuje swoje właściwości w wysokich temperaturach, no i generalnie jest zdrowszy od oliwy co mało kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i między innymi dlatego używam ostatnio tylko i wyłącznie oleju rzepakowego :)

      Usuń
  10. Nie wiem czemu ale nie udało mi się ich tak fajnie zrumienić... Są blade i musiałam piec jednak dłużej, bo po 45min wciąż były twardawe

    OdpowiedzUsuń

Wybaczcie moderację obrazkową komentarzy, ale na YL zaczęło się pojawiać mnóstwo SPAMu i mam nadzieję, że powstrzyma to pojawianie się linków i komentarzy niewiadomego pochodzenia ;)